سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.: منو اصلی

پارسی بلاگ

صفحه اصلی

تماس با رضا

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 5
مجموع بازدیدها : 239764

.: درباره  رضا
دید

.: لینک های پیشنهادی
مکارم شیرازی [85]
صالحین [63]
پرانتز باز [68]
تبیان [56]
[آرشیو(4)]

.: دوستان رضا
این نجوای شبانه من است
مردان آسمانی
هیام
رد پا
رازهای نهفته
دنیای متفاوت من
تو را می خوانم
قاصدک بارون
برای خاطر آیه ها
سید هادی



.: دسته بندی موضوعی

.: آرشیو
آداب اینترنت و وبلاگ
پاییز 1387
تابستان 1387
زمستان 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89

 اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَاباً مِن دُونِ اللّهِ وَالْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِیَعْبُدُوا إِلهاً وَاحِداً لاَإِلهَ إِلَّا هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا یُشْرِکُونَ   ?توبه-31 ?

اینان دانشمندان و راهبان خود و مسیح پسر مریم را به جاى خدا به الوهیت گرفتند، با آنکه مامور نبودند جز اینکه خدایى یگانه را بپرستند که هیچ معبودى جز او نیست .منزه است او از آنچه[ با وى ]شریک مى گردانند.

 

اینکه من  یا هر کس دیگه ای بخواهیم بگیم "محاله که امام زمان از اعمال ما آگاه بشن" جز نفهمی چیزی نیست، مگر نه اینکه 2 ملک از تمام اعمال ما آگاهن بجز چیزی که خدا نخواد ؟ یا مثلا ممکنه یک جن همیشه کنار ما باشه و از کارای ما باخبر باشه (ممکنه!) پس امام هم میتونه یک همچین علمی رو به اذن خدا داشته باشه (چون ذاتا این مساله ممکنه)، هرچند در احادیث هم به این موضوع اشاره شده، بحث من اصلا تائید یا رد این موضوع نیست! حرف من چیز دیگس !  همه ما 2 تا موکل داریم که اعمالمون رو ثبت میکنن، حالا طبق آموزه های اسلامی ما باید بخاطر اینکه 2 تاملک اعمالمون رو مینویسن گناه نکنیم یا بخاطر اینکه روزی خداوند بخاطر گناهان از ما بازخواست میکنه ؟ همین حالت در مورد علم امام هم صادقه، ناراحتی من از اینه که تو جامعه اینجور تلقین میشه که بخاطر علم امام از گناهانمون باید گناه نکنیم و این 100% شرکه !

حالا بگذریم از اینکه بعضی ها علنا میگن خانم فطمه زهرا (س) ، یا امیرالمومنین علی (ع) یا حضرت سید الشهدا ررو میپرستن، حساب اینجور افراد جداست و 100% جزو مشرکین هستند.

 

من نمیفهمم، وقتی خداست که روزی دهنده و غنی و سمیع و علیم و مجیبه، یعنی هرچی داریم از اوست، اگر از او بخواهیم میشنوه، توان اجابت رو داره و وعده اجابت داده و عطا و منع حضرتش از روی علم و حکمت و مصلحته چرا باید برای خواسته هام به ببنده خدا امیدوار باشم ؟
همینطور من نمیفهمم، وقتی روی من سیاهه و ارج و قربی در درگاه الهی ندارم  و شاید دعام از فرق سرم بالاتر نره چرا نباید از کسانی که برگزیده و مقرب درگاه احدیت هستند بخوام که برام شفیع باشن ؟ هدف بندگی خداست، ایمان به فرستادگان الهی و اطاعت از اونا جزئی از ایمانه، یکتا دونستن خدا و تنها بندگی اونه که اصله ایمانه، حالا من بیام هرکدوم از این 2 رو مختل کنم به نظر شما از اسلام خارج نشدم ؟

 

من با اینکه خیلی دوست دارم غیر متعصبانه فکر کنم، ولی گاهی اوقات احساساتی میشم و متعصبانه و غیر منطقی رای میدم، این روزها که در این مورد بحث کردیم، بعضی وقتها تند رفتم و ممکنه بعضی ها رو رنجونده باشم، ازهمه معذرت میخوام .

فکر میکنم با این نوشته موضع خودم رو کاملا روشن کرده باشم.

 

وجهت وجهی علی الذی فطرالسماوات والارض حنیفا مسلما و ما انا من المشرکین



  • کلمات کلیدی : تجربه های شخصی، توحید
  • نوشته شده در  دوشنبه 87/7/15ساعت  7:13 عصر  توسط رضا 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    SwayyEm post
    Sample content for gifted nutrition
    test
    2ماه زندگی زیر یک سقف
    حریم شخصی !
    [عناوین آرشیوشده]