سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.: منو اصلی

پارسی بلاگ

صفحه اصلی

تماس با رضا

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 16
مجموع بازدیدها : 239559

.: درباره  رضا
دید

.: لینک های پیشنهادی
مکارم شیرازی [85]
صالحین [63]
پرانتز باز [68]
تبیان [56]
[آرشیو(4)]

.: دوستان رضا
این نجوای شبانه من است
مردان آسمانی
هیام
رد پا
رازهای نهفته
دنیای متفاوت من
تو را می خوانم
قاصدک بارون
برای خاطر آیه ها
سید هادی



.: دسته بندی موضوعی

.: آرشیو
آداب اینترنت و وبلاگ
پاییز 1387
تابستان 1387
زمستان 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89

<   <<   6   7   8      >

در عرض جغرافیائی 36°17"16.88"N

و طول 59°36"56.63"E

سلام میکنیم بر شمس الشموس علی ابن موسی الرضا



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 87/7/18ساعت  11:33 عصر  توسط رضا 
      نظرات دیگران()

    آقا من اگر به کسی بی احترامی کردم، همینجا معذرت خواهی میکنم

    هرچند من به هیچ کس بی احترامی نکردم

    در این وبلاگ مقداری از عقاید و دیگاهم رو شرح دادم، اگر هم عقیده هستیم که خوشحال میشم در فضای وب با شما دوست باشم

    اگر هم عقیده نیستیم بزرگواری بفرمائید من رو با دید،عقاید و افکارم تنها بگذارید.

     

    هرچند خودم رو عددی حساب نمیکنم، ولی یا نظر نمیدم یا نظر واقعیم رو میگم، پس اگر فقط دنبال نظرهای دروغی و تعریف و تمجید بیخودی هستید من اصلا دوست وبلاگی خوبی برای شما نخواهم بود.

     

    والسلام،

    الْحَمْدُ لِلَّهِ وَسَلاَمٌ عَلَی‏ عِبَادِهِ الَّذِینَ اصْطَفَی‏ ءَاللَّهُ خَیْرٌ أَمَّا یُشْرِکُونَ (نمل-59)

     

    پ-ن : جو سازی روش ناجوانمردانه ایه برای مقابله با مخالفین، اینطور نیست ؟



  • کلمات کلیدی : تجربه های شخصی
  • نوشته شده در  چهارشنبه 87/7/17ساعت  5:49 عصر  توسط رضا 
      نظرات دیگران()

    ما شیعیان ایرانی خودمون رو بالاتر و بهتر از همه دنیا میدونیم

    اسلام سنی هارو مردود میدونیم (اونا هم مارو مشرک میدونن و در این وسط حتما حق با ماست چون اصولا ما باحالیم !)

    سایر ملت جهان رو هم با چشم حقارت میبینیم

    حتی 1% هم احتمال نمیدیم اشتباهاتی در عقاید و تفکراتمون باشه

    جالبه، خیلی ها فکر میکنن ما چقدر پیشرفت علمی داریم و غربی ها داره چشمشون در میاد، علاوه بر اینکه هیچ پیشرفت مشهودی دیده نمیشه در کشور! از نظر بنده حقیر در جامعه ای که شایسته سالاری نیست تصور پیشرفت جزو خیالات باطل حساب میشه

    ولی جدا کسی واسه این همه گرفتاری و مشکلات و عقب افتادگی هامون جوابی نداره،

    با قشر مذهبی که هیچ وقت به نظر مخالفین و لامذهب ها اهمیت نمیدن کاری ندارم، انگار آسمون  پاره شده و ما شیعیان که در رفتار و عقایدمون کلی ایراد هست از آسمون افتادیم پایین، خیلی وقتا رفتار و عقاید ناشایستمون رو به ائمه و تفکر شیعی نسبت میدیم و مایه ننگ امامان معصوم میشیم

    ولی خیلی از جوونها در این دوره زمونه این ناهنجاری ها رو میبینن، رنگ و لعاب و تبلیغات غرب رو هم میبینن و این وسط مسلما دین و یا حداقل رفتار دینی رو انتخاب نمیکنن و اینجاست که آدم میسوزه و کاری از دستش بر نمیاد...

    من به شخصه به یک جوانی که ازم سوالاتی میپرسه حق میدم نسبت به دین بدبین باشه و وقتی براش توضیح میدم میگه : شما فقط شعار میدین

    همه چیز تو این دوره زمونه با هم قاطی شده

    تو تفکر سایرین منی که ریش دارم برای کسب مزایا ریش گذاشتم

    تو جمع مومنین اگر بگم در مملکت پیشرفت که نداریم هیچ! کلی هم مشکلات داریم مومنین میگن کافر شدی یا وطن فروشی

    وقتی میرم مشهد برای زیارت، فقط برای زیارت ولی خدا، نه برای حاجت خواستن نه برای هیچ چیز دیگه، فقط میرم عرض ارادت کنم به ولی خدا، بعضی از کسانی که نسبت به دین بدبین هستن  تصورات و حرفهای ناجوری دارن که روم نمیشه بگم

    وقتی میگم آقا امام زمان نگهبان و مسئول حساب و کتاب ما نیست میگن تو ولایت رو قبول نداری و طبق هزار تا دلیل کسی که ولایت رو قبول نداشته باشه مسلمان نیست و ...

    جالبه، کسی گفته "من مادرم (س) رو میپرستم" و معتقد به اینه که بازگشت و حساب و کتاب ملت با اماممانه و من  بهش گفتم شما مشرکی، بعد کلی بهش برخورده و رفته پیش همه دوستان بده مارو گفته، خوب باشه، شما مشرک نیستی، پس اون آتش پرست و یا بت پرست هم مشرک نیستن، وای الآن باز میگه تو حضرت فاطمه رو با بت یکی کردی ؟! باباجون، مسیحی ها هم بجرم اینکه مسیح رو پرستیدن در قرآن مشرک نامیده شدن !! وای حالا یک موج جدید راه میافته علیه من ... پتاه بر خدا

     

    آقا من همیشه گفتم، بازم میگم، من فقط اومدم اینجا تا اگر اشتباهی در عقایدم بود دوستانی که مطلع تر هستند بهم تذکر بدن و بعد اگر زبانم لال کسی میتونست چیزها رو با هم قاطی نکنه، مسلمان بود و اهل توحید انشاالله با هم دوست بشیم و از وجودد هم استفاده کنیم.

     

    آقا هرکی به این وضع ناگوار کشورر افتخار میکنه، هرکی امامان براش حکم بانک،بیمارستان و .. رو داره، هرکی معصوم یا هرشخص و یا سنگ و یا گاو رو میپرسته، هرکی نمیتونه باز فکر کنه، عقاید خودش رو نقد کنه، هرکی فکر میکنه داستان های قرآن برای دیگرانه و به ما شیعیان برنمیگرده، هرکسی که وقتی حرفی خلاف میلش بشنوه فورا موضع میگیره، هرکس اینجوریه برای خودش باشه و من ررو هم بحال خودم رها کنه،

    نظرهای مخالف اسلام زیاد هست، ولی خیلی از این نظرها یا با سوء نیت هست یا از روی عدم آگاهیه ولی من ترجیح میدم خودم عقایدم رو با معیار توحید و قرآن محک بزنم تا خدای نکرده اشتباه نرم و قبل از اینکه دیگران از من ایراد بگیرن خودم ایراد های اعتقادیم رو بشناسم و رفع کنم.

    بخدا قسم داستنهای قرآن در همه دوران و برای هر انسانی صدق میکنه، خدا نکنه روز قیامت از ما بپرسن چرا حضرت علی یا حضرت فاطمه رو میپرستیدید در حالی که اونها ضمن اینکه میگفتند ما بنده های خدا هستیم به شما ها گفتند تنها بنده خدا باشید؛ و در اون موقع ما بگیم : چون پدران ما اینجور بودن ما هم طبق اونها عمل کردیم و یا بگیم کسانی که به ما آموزش میدادن اینجور گفتن و جواب بیاد مگر عقل و قرآن به شما داده نشده بود ؟!

    پنــــــاه بر خـــــدا.

     قسمتون میدم اگر این تفکرات من رو نمیپسندین خودتون و بنده حقیر رو اذیت نکنید و وقت عزیز رو صرف چیزهای دیگه کنید نه صرف مطالب من.

     

     

    من برای مسلمان بودن و پیرو اهل بیت بودنم دلیل و حجت عقلی دارم، شما چطور ؟



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 87/7/17ساعت  3:6 عصر  توسط رضا 
      نظرات دیگران()

     اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَاباً مِن دُونِ اللّهِ وَالْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِیَعْبُدُوا إِلهاً وَاحِداً لاَإِلهَ إِلَّا هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا یُشْرِکُونَ   ?توبه-31 ?

    اینان دانشمندان و راهبان خود و مسیح پسر مریم را به جاى خدا به الوهیت گرفتند، با آنکه مامور نبودند جز اینکه خدایى یگانه را بپرستند که هیچ معبودى جز او نیست .منزه است او از آنچه[ با وى ]شریک مى گردانند.

     

    اینکه من  یا هر کس دیگه ای بخواهیم بگیم "محاله که امام زمان از اعمال ما آگاه بشن" جز نفهمی چیزی نیست، مگر نه اینکه 2 ملک از تمام اعمال ما آگاهن بجز چیزی که خدا نخواد ؟ یا مثلا ممکنه یک جن همیشه کنار ما باشه و از کارای ما باخبر باشه (ممکنه!) پس امام هم میتونه یک همچین علمی رو به اذن خدا داشته باشه (چون ذاتا این مساله ممکنه)، هرچند در احادیث هم به این موضوع اشاره شده، بحث من اصلا تائید یا رد این موضوع نیست! حرف من چیز دیگس !  همه ما 2 تا موکل داریم که اعمالمون رو ثبت میکنن، حالا طبق آموزه های اسلامی ما باید بخاطر اینکه 2 تاملک اعمالمون رو مینویسن گناه نکنیم یا بخاطر اینکه روزی خداوند بخاطر گناهان از ما بازخواست میکنه ؟ همین حالت در مورد علم امام هم صادقه، ناراحتی من از اینه که تو جامعه اینجور تلقین میشه که بخاطر علم امام از گناهانمون باید گناه نکنیم و این 100% شرکه !

    حالا بگذریم از اینکه بعضی ها علنا میگن خانم فطمه زهرا (س) ، یا امیرالمومنین علی (ع) یا حضرت سید الشهدا ررو میپرستن، حساب اینجور افراد جداست و 100% جزو مشرکین هستند.

     

    من نمیفهمم، وقتی خداست که روزی دهنده و غنی و سمیع و علیم و مجیبه، یعنی هرچی داریم از اوست، اگر از او بخواهیم میشنوه، توان اجابت رو داره و وعده اجابت داده و عطا و منع حضرتش از روی علم و حکمت و مصلحته چرا باید برای خواسته هام به ببنده خدا امیدوار باشم ؟
    همینطور من نمیفهمم، وقتی روی من سیاهه و ارج و قربی در درگاه الهی ندارم  و شاید دعام از فرق سرم بالاتر نره چرا نباید از کسانی که برگزیده و مقرب درگاه احدیت هستند بخوام که برام شفیع باشن ؟ هدف بندگی خداست، ایمان به فرستادگان الهی و اطاعت از اونا جزئی از ایمانه، یکتا دونستن خدا و تنها بندگی اونه که اصله ایمانه، حالا من بیام هرکدوم از این 2 رو مختل کنم به نظر شما از اسلام خارج نشدم ؟

     

    من با اینکه خیلی دوست دارم غیر متعصبانه فکر کنم، ولی گاهی اوقات احساساتی میشم و متعصبانه و غیر منطقی رای میدم، این روزها که در این مورد بحث کردیم، بعضی وقتها تند رفتم و ممکنه بعضی ها رو رنجونده باشم، ازهمه معذرت میخوام .

    فکر میکنم با این نوشته موضع خودم رو کاملا روشن کرده باشم.

     

    وجهت وجهی علی الذی فطرالسماوات والارض حنیفا مسلما و ما انا من المشرکین



  • کلمات کلیدی : تجربه های شخصی، توحید
  • نوشته شده در  دوشنبه 87/7/15ساعت  7:13 عصر  توسط رضا 
      نظرات دیگران()

    گرفتار نفسم بسی سختِ سخت

                            گرفتار نفست چو باشی شوی تیره بخت

    چو مومم بدستش بسی نرمِ نرم

                          ز حق درنهان میکنم شرم، شرم

    چو غیرت شده دروجودم بسی  سردِ سرد

                         همینم شده بهر من دردِ درد

    ندانم که هست چون علی مردِ مرد

                         که شهوت بدستش شده سردِ سرد

    همینم شده آرزو، آرزو

                         که من هم شوم مثل او، مثل او



  • کلمات کلیدی : راه سعادت
  • نوشته شده در  جمعه 87/7/12ساعت  11:43 عصر  توسط رضا 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    SwayyEm post
    Sample content for gifted nutrition
    test
    2ماه زندگی زیر یک سقف
    حریم شخصی !
    [عناوین آرشیوشده]